dinsdag 13 augustus 2013

Annie Sloan Chalk Paint

Op de kinderkamer stond een oude kast. Gekregen van de schoonouders. Ik haalde de deurtjes eraf en gebruik ze als boekenkast.



Maar ik vond de kleur van de kast niet zo mooi op een kinderkamer. Al jaren had ik het voornemen om de kast eens een likje verf te geven. Maar daarvoor zou ze moeten geschuurd worden en dat gaat moeilijk op de kinderkamer zelf. Dus moest de kast naar beneden worden gedragen. En daar liep het fout. Het is nogal een zware kast, vandaar!

Maar ziedaar de oplossing: Annie Sloan Chalk Paint. Dit is een verf die je kan aanbrengen zonder eerst te schuren. Als dat geen luxe is. Bovendien is de verf milieuvriendelijk.
Ik bestelde een potje verf bij de webshop van Old Red Barn. Zij verkopen vele kleurtjes van deze verf en je kan bij hen ook terecht voor deskundig advies. Ik koos voor de kleur 'old white'.

De boeken werden uit de kast gehaald. De kast werd eens goed afgewassen en het verven kon beginnen.


Uiteindelijk zette ik twee lagen verf op de kast. De verf dekt heel goed. Maar ik vond twee lagen wel zeker nodig. Wel moet ik nu nog een meubelwas op de kast aanbrengen maar die heb ik nog niet in mijn bezit.

 Ik ben superblij met het resultaat. En mijn meisjes ook.



1 opmerking: