vrijdag 14 september 2012

Hang de vlaggen uit!

Afgelopen weekend was het hier feest bij ons thuis. Onze oudste dochter werd vijf jaar!!!
Dat werd gevierd met lekkere taart (van de hand van de oma want ik ben niet zo’n bakwonder), veel cadeautjes (een poppenkast met poppen om roodkapje en de wolf te spelen) en natuurlijk een huis dat vol slingers en ballonnen hangt. Ik dacht hiervoor ook eens een leuke vlaggenlijn te naaien. In blogland zijn altijd zo’n prachtige exemplaren te vinden, zoals bijvoorbeeld hier en ik wilde dat ook wel eens maken. 
Maar toen bedacht ik dat ik de dochter hier beter wat meer bij zou betrekken en naaien kan ze nu eenmaal nog niet. Het was toen immers nog zomervakantie en ik zocht wat knutselprojectjes die wel wat namiddagen konden vullen.
De dochter kreeg dus de taak een echte vlaggenlijn te maken voor op haar eigen verjaardagsfeest. En met het nodige enthousiasme en precisie ging zij aan het werk. De dochter is in tegenstelling tot de mama niet van het rap-rap type en werkt alles tot in de puntjes af. Het werd een project van een dikke week en elke dag maakte zij een paar vlaggetjes , met dit als resultaat..


Ze zijn zo mooi dat ze hier nog wel even blijven hangen.

En werd er dan helemaal niets genaaid voor mijn dochter haar verjaardag? Toch wel. rap rap, een kroon. In twintig minuten, all in. Ik bespaar u de details van de afwerking, want daar ging ik nogal in sneltempo door! De stofjes, binnen-en buitenkant zijn van Ikea.


2 opmerkingen:

  1. Alsnog een heel gelukkige verjaardag voor dochterlief. Fantastisch mooie slinger heeft ze gemaakt. En een pracht van een kroon door mama!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen