woensdag 24 oktober 2012

Happy Berries

Zo worden Goji bessen ook wel eens genoemd. Goji bessen groeien op een struik die voorkomt in China, Mongolië en Tibet en ze spelen een belangrijke rol binnen de Chineese geneeskunde. Als nog maar de helft waar is van de eigenschappen die hen worden toegelicht heeft u al redenen genoeg om er elke dag een handjevol van te eten. Ze zitten immers boordevol antioxidanten, mineralen en vitaminen. Waarschijnlijk zijn ze de meest voedzame bessen op aarde. Ze zouden 500 keer, per gewicht, meer vitamine C bevatten dan sinaasappels.
Verder zouden ze:
  • ouderdomsverschijnselen tegen gaan
  • uw immuunsysteem versterken
  • uw libido verhogen
  • uw geheugen versterken
  • Een zekere Li Ching-Yun zou meer dan 200 jaar zijn geworden door elke dag een handje van deze bessen te eten. Het is maar dat u weet waar u aan begint. 
  • Ze verhogen de vruchtbaarheid
  • Ze zouden het risico op kanker verkleinen
  • Ze zouden uw humeur aanzienlijk oppeppen, vandaar de naam 'happy berries' of 'smiley berries'
Als u dit nog niet genoeg redenen zou vinden om deze besjes in huis te halen, kan u er hier en hier nog wat meer over lezen.

Ik koop deze besjes in de natuurwinkel. Maar laatst zag ik ze ook eens op de markt. Je eet de besjes gedroogd als tussendoortje, ze lijken dan wat op rozijnen, maar dan rood. Je kan er sap van maken of verwerken in een smoothie. Zelf verwerk ik ze ook soms in mijn havermout. Ik laat ze dan even meekoken. 

Vandaag hebben we er een smoothie van gemaakt.
Voor twee grote volle glazen:
- 350 ml Soja melk
- 2 kiwi's
- 1 banaan
- een goeie hand Goji bessen die eerst wat werden geweekt in water.

Lekker en Gezond! Smakelijk

4 opmerkingen:

  1. Nog nooit van gehoord maar blijkbaar erg gezond zo te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, super...eten we bessen en smeren van die crèmes die ik vandaag gepost heb en dan zeggen ze aan mijn tienerdochter, "is dat je zus???" Jihààààààààààà!!!
    Ik kende ze niet, maar ik eet ook superveel braambessen (ik koop ze nu wel ingevroren) zwarte bessen, kersen...en nu dus op zoek naar die gojietjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jippieee, die ouderdomsverschijnselen gaan zo aan ons voorbij. Dat kan niet anders. Kom nog eens besje...

      Verwijderen
  3. Dat zijn echt lekkere besjes! Ik koop ze niet te vaak, want zo'n zakje overleeft het hier niet lang...

    BeantwoordenVerwijderen