woensdag 3 oktober 2012

Winterrokjes

De afgelopen week zijn wij hier helemaal in wintermodus overgegaan. Het feit dat snot, hoest en keelpijn hier volop hun intrede hebben gedaan zal daar wel niet vreemd aan zijn.
De zomerkleren worden langzaam opgeborgen. Ja, ik heb een kleine kleerkast en hou niet van rommelige overvolle kasten. Dus moet ik om de zes maanden mijn kleren wisselen. 
Bij het uitpakken van mijn winterkleren viel mijn oog op een winterrok die ik twee jaar geleden maakte in de naailes. Het patroon kregen wij toen van de juf. Het oorspronkelijke patroon had ook nog een grote strik vooraan maar die heb ik wijselijk niet gemaakt. De stof die ik gebruikte liet dat ook niet toe. Het is een lekkere warme ribfluweel die ik enkele jaren terug op de stoffenbeurs kocht.



Afgewerkt met een blinde rits


Door die rok nu terug te zien bedacht ik dat ik daar nog wel ergens een restje stof van moest hebben liggen in mijn stoffenkast. En ja hoor, net genoeg voor een snel rokje voor de oudste dochter. De handleiding van dit rokje komt uit het rokjesboek van Mme ZsaZsa, wat een ideaal boek is voor snelle rokjes.


Het rokje is zonder rits, afgewerkt met boordstof


En nu gaan wij eens samen op stap, in onze rokjes....

4 opmerkingen:

  1. Hé, net je blog ontdekt, leuk..;vooral goed om ideetjes op te doen ivm gezonde voeding, waar ik ook nogal paranoia van ben...
    Ik ga je volgen!
    Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is fijn!! IK ben van plan om de komende maanden nog wel wat over voeding te bloggen. Hopelijk vind je er wat leuks tussen. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou enorm van ribfluweel, ik heb ook net een rokje af en voor mijn dochter liggen er 2 ribfluwelen stofjes klaar. Toffe blog heb je, ik ga je ook volgen!groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Ja, dat zijn zalige winterstofjes. IK ben benieuwd wat je gaat maken voor je dochter met die ribfluwelen stofjes :)

      Verwijderen