zondag 21 oktober 2012

Over verjaren en babyjasjes

Verjaren dat moet ook gebeuren en we zijn blij dat we dat elk jaar mogen doen. Dit weekend was het weer zover, 34 herfsten! Dat hebben we gevierd met cadeautjes, etentjes en slingers. 
Maar ik deed ook mezelf een cadeautje voor mijn verjaardag. Dat mag af en toe wel eens. 

Ik kocht voor mezelf het boek 'zo geknipt' van Sanne en Riet. En enkele mooie stofjes van bij Rakketak. Nu kunnen we weer wat verder!!


Het is een geweldig boek om cadeautjes uit te maken. Dus daar zijn we dan maar onmiddellijk mee begonnen. Ik maakte het mooie babyjasje dat ook op de cover van het boek staat. Het jasje wordt echt stap voor stap uitgelegd. Je hoeft de handleiding maar te volgen en klaar is kees. Zalig is dat!
Ik gebruikte een ikea-stofje voor de buitenkant, paspel en een fleece als voering. De drukknoopjes zitten er nog niet op, want ik had geen witte of groene meer. 




Het jasje is een maatje 68 en het valt vrij ruim. Niet voor een pasgeborene dus. Eens kijken welke zomerbaby we hier in de winter blij mee kunnen maken.


6 opmerkingen:

  1. PRACHTIG... heb je veel met de overlock kunnen werken aan dit jasje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, echt heel nodig was dat niet want door die voering zitten alle naden mooi weggewerkt. Maar nu ik hem heb, gebruik ik hem, he :)

      Verwijderen
    2. Nog proficiat met je verjaardag ik wens je heel veel fijne momenten in het nieuwe levensjaarke!

      Sorry... was ik vergeten:)

      Verwijderen
  2. Een dikke proficiat met je verjaardag , het jasje is heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Awel, dat is het beste cadeau dat een hedendaagse vrouw zich kan doen, vind ik! Ik deed het mezelf ook cadeau, ook al ben ik niet jarig ... ;-) Proficiat!

    Oh, en heel mooi jasje! Dat staat hier ook hoog op het lijstje om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen