vrijdag 23 november 2012

Getwijfel en Gezucht

Onderstaand kleedje bezorgt mij kopzorgen. Dat deed het al voor het bestond. Dat zit namelijk zo: Het kleedje was een verplicht nummertje in de naailes vorig jaar. Maar ik zag eigenlijk al dadelijk aan het model dat het niet mijn ding zou zijn. Een vreemde band op de buik, heel veel fronsen in het midden en het model van een ballon. Ik hou van sobere modellen. Niet lang daarna ben ik gestopt met de naailes wegens geen zin meer in verplichte nummertjes. 

Het stofje, een tricootje van bij Pauli's in Leuven werd er wel nog speciaal voor gekocht en volgens het patroon geknipt. Ik was tijdens het kopen van dit stofje duidelijk in een zeer optimistische bui, want zoveel kleur is niet mijn gewoonte.

En toen bleef alles stilliggen. Tot ik besloot om dat kleedje nu toch eens een kans te geven en het in elkaar te steken. Maar het model en ik, dat wil niet lukken. Wel drie keer heb ik de stof in de taille ingenomen. In een poging om van dat ballon-model een getailleerd kleedje te maken. En dat dan nog eens in tricoot wat ik altijd moeilijk naaien vind. Lang leve de overlock om mijn gepruts en de overtollige stof weg te werken. 




En  nog altijd ben ik niet overtuigd. Noch van het model, noch van de stof. Ik mag dan wel een lentetype zijn, zoals ik onlangs leerde, en veel kleuren aankunnen. Ik voel mij niet comfortabel in zoveel bloemenweelde.

Dus besloot ik het aan dé echtgenoot te vragen. Slecht idee, want zijn diplomatisch bedoelde "euhm, het is nogal -speciaal-" deed het kleedje helemaal de das om.


En nu weet ik het dus niet. Aandoen? Of verknippen en er iets voor de kindjes uit naaien? Hebt u ook soms die dilemma's?

7 opmerkingen:

  1. ik vind hem je heel gaaf staan, maar je moet je er wel. lekker in voelen natuurlijk. Kun je het nietproberen te verkopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry maar ik krijg hier een enorme lachbui met hetgeen je man zei....woe hahahahhahahaaa!!!!!!!
    Nu even serieus...ik vind het een prachtig jurkje maar zou het wel enkel in de zomer dragen met open schoentjes met hakken. Eventueel stroop je de mouw dan wat korter...voor de winter zou ik me er ook niet goed in voelen en met kousen eronder staat het niet zo...maar dat zeg ik, die meestal zwart draag...dat is persoonlijke smaak en over smaak kan je NIET in discussie gaan.
    Sparen tot april zou ik zeggen, als je het dan nog niet aanwil of er je nog niet zeker in voelt...verknippen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik sluit me aan bij Katrien, toen ik je beicht las, dacht ik ook meteen aan de zomer.Met een leuk schoentje erop is het een prachtig zomerjurkje.Wachten dus met verknippen!

      Verwijderen
  3. Ik vind het wel een mooi model, maar de stof zou ik zelf nooit kiezen. En als je je er ook niet goed in voelt, weg ermee! Ik zou het proberen weggeven/verkopen. Iemand zal daar toch gelukkig mee zijn? Verknippen is zo'n zonde van het werk, vind ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op zich vind ik het je wel goed staan, misschien inderdaad te veel plooien op de buik... ik zou het korter maken en erplooien wegnemen. Zo krijg je een kleurijk bloesje dat je op een jeans kan dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de tips allemaal. Ik leg het nog even opzij voor ik beslis of ik het ga dragen/verknippen/weggeven.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De bovengenoemde tips om er gewoon een shirtje/blousje van te maken lijkt mij een ideale oplossing. De print is toch vrolijk en kleurrijk.

    www.gowk.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen